Ромеро Брито е роден в град Ресифи, Бразилия, през 1963 г. Заедно с осемте си братя и сестри, живял изключително скромен живот. Показвайки самостоятелно мислене и креативност още от малък, рисувал върху повърхности като вестници и списания. Имал невероятната амбиция да преуспее в художественото си образование. Въпреки това, артистичната му натура го кара да търси опит и предизвикателства извън класната стая.
През 1983 г. Брито посещава Париж, където се запознава с изкуството на Матис и Пикасо, от които художникът се повлиява. След като показал свои произведения в някои галерии и частни колекции в Европа, Брито бил окуражен да пътува из Америка, където попартът процъфтявал.
В Маями той направил собствено студио, отворено за посетители. Следващите години с непоколебима вяра в себе си и своето изкуство, той се посвещава на работа и представяне на произведенията си, привличайки вниманието на широка публика. През 1989г. е избран за кампанията на водка „Абсолют” , заедно с Кийт Харинг и Анди Уорхол, за да проектира произведение на изкуството с логото на Абсолют. Студиото на Ромеро Брито в Маями Бийч бързо се превръща в място за посещение на хора от всякакви възрасти, които с интерес откриват един уникален художествен стил, създаден от художника. Този стил може да се определи като комбинация от попарт, кубизъм , изкуството на графитите и разбира се, лична авторска интерпретация, отличаваща се с богат колорит, предпочитание към плоските, геометрични форми, оградени от черен контур. Тези средства авторът използва, за да зареди зрителя с оптимизъм и позитивизъм, тъй като според него именно такава е ролята на художника.
Произведенията на Ромеро Брито са основни ядра на много корпоративни поръчки и видни частни колекции. Също така, като завършен портретист, работите на Брито включват портрети на Ернст Бейелер, основателят на Арт Базел и Робърт Раушенбърг. Брито е изобразявал и известни хора като Майкъл Джексън, Рокфелер, Шварценегер , Шанел.
Изкуството на Брито, близко до попарта, го свързва с компании като Бентли, Дисни, Ауди, Евиан и Фифа, за които той създава официалния плакат за „Световната купа” през 2010 г. За 90-тата годишнина на Бентли му е поръчано да направи дизайна на първия по рода си концептуален автомобил. Един от скорошните, грандиозни проекти на Брито е създаването на „живо платно”, изпълнено от Цирк дьо Солей за честването на „Super Bowl XLI”. Брито илюстрира и книги за големи издателски къщи. Излагал е в галерии и музеи в повече от 100 държави, създавал е и арт инсталации за публични места като Хайд Парк – Лондон, летище „Джон Кенеди”, Ню Йорк и др.
Брито е и меценат в над 250 благотворителни организации, бордове на болници и др.
През 2009 г. една от най-големите вериги галерии в света „Опера Галери” отваря втория си обект в Сингапур на площ 8000 кв.м. За откриването на галерията собствениците избират не друг, а Ромеро Брито. Всяка една работа в експозицията „Брито в Сингапур” е специално подбрана и представлява шедьовър. През 2011 г. президентът на Бразилия Дилма Русев кани Брито да създаде лого за „Rede Cegonha” – проект, достигнал до над 61 млн. бременни жени и майки с малки деца. Брито е много активен и в инициативата си за мирно разрешаване на конфликтите по света, за което наскоро получава звание в Харвард.
Днес Ромеро Брито е презентиран в галерии и музеи на пет континента от Сингапур до Дубай, от Лондон до Ню Йорк.