През последните десет години Жан-Мишел Баския несъмнено е едно от най-големите имена на пазара за изкуство, като творбите му претърпяха покачване на стойността си, почти без аналог сред съвременните художници. Това доведе до известно „пренасищане“ на пазара, като аукционните къщи бързо определят всички негови произведения като „шедьоври“. Всъщност безспорните шедьоври на Баския, които се появиха на пазара през последните години, могат да се преброят на пръстите на едната ръка.
Въпреки това, произведението, което Phillips ще пусне на търг следващия май, е едно от тези избрани творби, които могат да се нарекат безспорни шедьоври. Това е една от петте най-добри картини на художника и най-добрата, която се появява на пазара поне за последните пет години, като се вземе предвид, че продажбата на „Boy and Dog in a Johnnypump" бе частна сделка.
„Без заглавие (Дявол)“ e зашеметяващo петметровo постижение постигнато с голямо умение, което за последно е продадено на търг в Кристис Ню Йорк през 2015 г. и е придобито от настоящия му собственик Юсаку Маезава за 57,2 милиона долара. Тогава това бе рекорд за художника, който падна, когато друга картина „Без заглавие“ беше придобита (също от Маезава) за 110,5 милиона долара през 2017 г. Сега Маезава е поверил на Phillips продажбата на тази картина, която ще бъде пусната на търг в Ню Йорк на 18 май.
Може ли тази впечатляваща картина да надмине рекордната цена, която някога е държала? Въпреки че нейното значение е извън съмнение, развитието на войната в Украйна носи елемент на несигурност на пазара, който може да работи срещу това. От друга страна, миналата година пазарът показа някои признаци на известно пренасищане на Баския: въпреки безспорния успех на „В този случай“ (картината беше продадена за 93 милиона долара, макар че далеч не е от големите шедьоври на Баския), през ноември неговата картина „Произведено в Япония II“ не успя да намери купувач в Сотбис, докато „The Guilt of Gold Teeth“, грандиозно произведение от 1982 г., беше продадено на търг в Кристис за 40 милиона долара, което е относително разочарование, вземайки предвид предпродажбената оценка между 40 милиона и 80 милиона долара.
В Art Basel Paris галериите отчитат силни продажби още в деня на откриването
Бавария придобива „Жена с цигулка“ на Пикасо от частна колекция
Пътеводител за viennacontemporary 2024 и арт събитията около него
Двоен портрет на Рубенс и Ван Дайк, открит 45 години след кражба
Добавете коментар