В Националния музей на Китай в Пекин е открита първата изложба, отбелязваща 50 години от установяването на дипломатически отношения между Китайската народна република (КНР) и Френската република. Експозицията отбелязва също и откриването на 9-ия Фестивал на Китайско-френската културна пролет. В нея са включени 10 емблематични за Франция шедьоври, идващи от 5-те най-прочути музеи във Франция: Лувъра, Версай, Орсе, музея „Пикасо” и Центъра „Жорж Помпиду“. Това е първата по рода си съвместна изложба на тези топ френски музеи. Повече информация за Лувъра може да намерите тук.
Изложбата е открита с тържествена церемония, на която речи са произнесли посланика на Франция в Китай, Жан-Пол Клузел – председател на Съюза на Националните музеи във Франция „Гран Пале“, както и директора на Националния музей на Китай в Пекин – Лу Заншен. Повече информация за Националния музей на Китай може да намерите тук.
В изложбата са включени следните произведения: Жан Клуе - „Портрет на Франсоа I” (Лувър), Жорж де ла Тур - „Св. Йосиф дърводелеца” (Лувър), Жан Оноре-Фрагонар - „Заключването” (Лувър), Риго Хиацинт - „Портрет на Луи XIV” (Версай), Пиер Огюст Реноар - „Бал в Мулен де ла Галет” и „Люлката” (Орсе), късната творба на Пикасо „Четене на писмо” и кубистичната „Метадор” (музей Пикасо), произведението на Фернан Леже „Композиция с три фигури”, както и Пиер Сулаж - „Картина” („Център Помпиду“).
Експозицията предоставя възможност на китайската публика да се наслади на шедьоври, които са символични за музеите, на които принадлежат. Всяка картина представя важна ера или основно художествено течение във Франция. Произведенията разказват много истории – както такива около самата картина, така и такива около самите художници и това, което са искали да изразят. Въпреки, че всяка картина е представена самостоятелно, групата формира историята на френското изкуство от Ренесанса до периода след Втората световна война (1939 г. – 1945 г.)
Франсоа и Луи XIV са били покровители на изкуството, като помогнали да се установят френски художествени колекции. Портретите на кралете акцентират върху ролята на държавата в защитата и насърчаването на художниците. Пабло Пикасо и Фернан Леже са сред пионерите на френския авангард от ХХ век. И двамата са били част от кубизма, но творбите им представят различните форми, които модерното изкуство заема.
Независимо от епохата или художественото течение съществуват ясни паралели между художници като Жорж де ла Тур, Сулаж, Фрагонар и Реноер. Някои творци се фокусират върху светлината и тъмнината, а други върху любовта, прелъстяването, взаимоотношенията между мъжете и жените, използвайки страстно своята цветна палитра. Тези вечни теми, свързващи класическото и модерното изкуство, разказват историята на едно изключително богато художествено наследство.
Изложбата ще продължи до 15 юни 2014 г.
Чужденци навсякъде: Венецианско биенале 2024
Диан Костов преобразява най-голямата базилика в Брюксел с изложбата-инсталация
Галерия Академия отбелязва 100 години от рождението на световно признатия български художник Георги Баев
Юбилейна изложба на Греди Асса в СГХГ
Добавете коментар