"През годините са правени много малко изложби с творби на Калдер в Русия", казва Alexander S. C. Rower, внук и председател на фондация „Calder”. "Никога не е имало самостоятелна изложба на Калдер в Русия, което прави този ретроспектива в музея Пушкин изключително значима."
В първата си част изложбата се фокусира върху телените скулптури на Калдер, които той прави в Париж в края на 1920 година. Експозицията проследява работата на художника както в Париж, така и в Ню Йорк – всички по-значими творчески периоди в работата му между 1920 и 1970 г.
Alexander S. C. Rower свързва работата на Калдер с някои аспекти на руския конструктивизъм: "С изобретяването на мобилите – кинетичните скулптури, през 1931 г. той всъщност се опитва да реши творческа задача, която вълнува и конструктивистите в началото на 20-ти век: изобразяването на движението в най-чистата му форма. Важно е да се отбележи обаче, че Калдер стига до тези въпроси по чисто интуитивен път, той се запознава с работата на конструктивистите едва към края на 1933 г. "
Диан Костов преобразява най-голямата базилика в Брюксел с изложбата-инсталация
Галерия Академия отбелязва 100 години от рождението на световно признатия български художник Георги Баев
Юбилейна изложба на Греди Асса в СГХГ
Франческо Пезелино: дебютна изложба на забравен майстор
Добавете коментар