Мостът се състои от пет кръгли платформи с различни размери, разположени по такъв начин, че за да може да се кара колело или да се ходи по него, човек трябва да следва криволичеща пътека. "За разлика от дълга права линия, Cirkelbroen ще намали скоростта, ще промени посоката на погледите и ще подкани хората да си вземат почивка," казва Елиасон, "Колебаещите се пространства водят до съзерцание и провокират размисъл."
Всяка една от платформите на моста има извисяваща се мачта и платно, въжета и борд, затворени от извит дървен парапет, създаващи впечатление за малка флотилия от лодки. Мостът се отваря при една от платформите, което позволява по-големи кораби да преминават през канала.
Елиасон за пръв път е поканен да проектира моста през 2009 г., но проектът е забавен след като изпълнителят фалира. Има и известна съпротива от жителите на квартала, които са били разтревожени, че мостът ще съсипе тяхната гледка. Накрая градският съвет на Копенхаген все пак одобри проекта в началото на тази година и той струва 80 милиона датски крони (около 12 милиона долара); изграждането е финансирано от фондация Nordea. Около 5000 велосипедисти и пешеходци се очаква всеки ден да преминават Cirkelbroen.
Диан Костов преобразява най-голямата базилика в Брюксел с изложбата-инсталация
Галерия Академия отбелязва 100 години от рождението на световно признатия български художник Георги Баев
Юбилейна изложба на Греди Асса в СГХГ
Франческо Пезелино: дебютна изложба на забравен майстор
Добавете коментар