Нито една от старинните икони не са достигнали до нас в първоначалния си вид. Благодарение на работата на реставраторите са показани такива, каквито са били в оригиналните стадии на живописване. Научната идентифискация включва нови имена на художници, например на икона със сюжет "Благовещение" стои подпис Емелян Никитин, художник от ХVIII век. На друа икона е намерен надпис 29 юли 1845 и иконописец с инициали ССС.
В своята работа, персоналът на Третяковската галерия следва принципите на научната реставрация, чиято основна цел е запазването на паметника. Преди излагането на иконите е извършено проучване, проведенi са радиография и заснемане с ултравиолетови и инфрачервени лъчи, правени са химични анализи на емулсии, слоевете боя и защитно покритие, като е приложено възможно най-добрата картина на техническите и технологичните характеристики, познати на науката. Разкриване на оригиналния слой боя под късните записи и потъмнели лакови слоеве се провежда с помощта на оптичен (бинокулярен микроскоп). Това запазва автентичността на съществуването на паметника.
Диан Костов преобразява най-голямата базилика в Брюксел с изложбата-инсталация
Галерия Академия отбелязва 100 години от рождението на световно признатия български художник Георги Баев
Юбилейна изложба на Греди Асса в СГХГ
Франческо Пезелино: дебютна изложба на забравен майстор
Добавете коментар