НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
За пръв път среща на творбите на Калдер и Миро (13.12.2016)

 Галериите Aquavella и Pace, Ню Йорк обединяват усилията си, за да представят тематична изложба в двете институции с творби на Хуан Миро и Александър Калдер, през април следващата година. Произведенията ще бъдат събрани заедно за първи път. 

Двете династични галерии са последните играчи, които използват връзки за целенасочена и не с цел продажба изложба на следвоенни майстори. Защо?  Отчасти, защото те могат, а другите не. Относително малкия мащаб на изложбата, съчетан с обезсърчителните изисквания за доставка и застраховка я прави непривлекателно предложение за музеите, но несъмнено събитие в арт средите.
 
Идеята за съдружието възниква заради дълготрайното приятелство между двамата художници и забележително реципрочните творби, които те са създали в Европа и САЩ в последните години на Втората световна война. Наречени „съзвездия“ от галериите, в които са изложени – дървените и подвижни скулптури на Калдер, повечето направени през 1943 година, както и гвашовете върху хартия на Миро от 1940-1941, демонстрират едновременното проучване на художниците, представите им за взаимосвързаност и техните уникални материали и творчески езици. „Това е нещото, което Айнщайн нарича „зловещо действие от разстояние“, казва президентът на Pace Марк Глимчер. “Тези произведения са свързани.“
 
Формално, и двата начина на работа емблематични за художниците се определят от войната. След като алуминият се пренасочва за военни цели, Калдер се насочва към дървото, което довежда до поредица от свободно стоящи кинетични или подвижни скулптури. Творбите на Миро са с размери 38х46 см „знаейки, че може да се наложи да избяга всеки момент с работи, които са лесно преносими“ казва Елинор. „И все пак те са лирични, щастливи и оптимистични произведения.“
 
Двамата художници се срещат в Париж през 1928 г., когато Калдер е на 30 и посещава Миро, който тогава е на 35 и има студио в Монмарт. Въпреки, че основните сходства в цвят и биоморфизъм са очевидни, двамата рядко, ако изобщо някога са обсъждали изкуството и предпочитали да пият. Миро, който се научил от Ърнест Хемингуей да се боксира на свой ред научил Калдер; Калдер научил Миро да танцува. Един от първите портрети от тел на Калдер бил на каталунския художник. Двамата поддържали връзка, въпреки завръщането на Калдер в Съединените щати през 1938 г. Именно чрез Калдер Миро и семейството му се преместват в Ню Йорк след войната. Въпреки това, според Елинор Аквавела „те не са могли да комуникират по това време, когато най-добрите им творби са създадени.“
 
От 23 „съзвездия“ поне 20 ще бъдат показани в Aquavella, която е успяла да ги събере от частни колекции и значими институции. Последният път, когато са изложени като група е в Музея за съвременно изкуство, Ню Йорк през 1994 година. Pace са събрали около 40 от 60те творби на Калдер. Повечето от творбите са държани в музейни колекции, поради тяхната изключителна чупливост.
 
Калдер и Миро
Калдер и Миро
Калдер и Миро
Калдер и Миро
портрет на Миро от Калдер
портрет на Миро от Калдер
Съзвездие, Хуан Миро
Съзвездие, Хуан Миро
Съзвездие, Хуан Миро
Съзвездие, Хуан Миро
Съзвездие, Хуан Миро
Съзвездие, Хуан Миро
Съзвездие, Александър Калдер
Съзвездие, Александър Калдер
 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!