НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Обявиха класация на най-посещаваните и успешни изложби за 2016 г. (07.04.2017)

 Спадането на потока на чуждестранни туристи след серията от терористични актове продължава да влияе на посещаемостта на експозициите във Франция, коментира The Artnewspaper, който вчера публикува класацията си за най-посещавани изложби през 2016 г.

„Плаващите кейове“ на Кристо на езерото Исео е първата улична инсталация от 2005 година насам на живеещия в Ню Йорк художник, която е най-посещаваното произведение на изкуството за миналата година. Свързвайки острова със сушата чрез 3 км верижни тапицирани понтони, Кристо предложи на посетителите да се разходят по водата. Миналото лято, само за 16 дни инсталацията е била посетена от 1,2 млн души (средно по 75 хиляди на ден) и логично заема първо място в класацията за отделни произведения.
 
В класацията за изложби през миналата година, както винаги за "блокбъстърите" отговаряха френските музеи, но с проекти в чужбина. Техните изложби привлякоха много хора по цял свят. Най-голям брой посетители събра изложбата на постимпресионисти от колекцията на музея Орсе, организирана съвместно с фонда MAPFRE в „ковачницата“ на хитове Рио де Жанейро – културния център на Бразилската банка (9,7 хиляди посетители на ден).  В националния художествен център на Токио ежедневно са минавали по 6,6 хиляди души, за да гледат 100те произведения на Огюст Реноар, в голямата си част също от колекцията на Орсе. А творбите на Клод Моне от различни парижки колекции са привлекли в историческия музей на Хонконг около 4,1 хиляди посетители ежедневно.

Музеят за американско изкуство Уитни през 2015 г. се премести в нова сграда в центъра на Манхатън и сложи край на традиционното върховенство в  Ню Йорк на Музея за съвременно изкуство (МоМА) и музеят Метрополитен. В музея Уитни се състояха 5 от 10те най-посещавани ню-йоркски изложби за 2016-та. Благодарение на силната програма, отличната локация и невероятната гледка към града серия от самостоятелни изложби привлече множество посетители на просторния пети етаж на музея. В рамките на тази експериментална програма, най-голямото музейно пространство в Ню Йорк без вътрешни опори се отдаваше няколко седмици подред на разположение на петима художници, сред които Стив Маккуин, Люси Дод и Майкъл Хейзер. Средно, всяка от 5-те експозиции е гледана от около 4 хиляди зрители.
 
Въпреки бързото издигане на музея Уитни, МоМА и Метрополитън остават лидери сред нюйоркските музеи.  На първо място си остава както до сега МоМА, благодарение на персонала, който всеки ден в продължение на един дълъг уикенд през октомври изпълнява постановката на френския хореограф Жером Бел. Това представление привлича около 6,8 хиляди души на ден. Традиционната изложба „Скулптури на Пикасо“, която също се проведе там съвместно с парижкия Музей Пикасо се е посещавала от 5,9 хиляди души ежедневно.
 
Импресионизмът си остава надежден начин да се привлече аудитория.
Най-посещаваната платена изложба в Лондон стана експозиция със силен френски акцент – „Модерна градина. От Моне до Матис“ в Кралската академия на изкуствата. Посещавана е от 5,1 хиляди души на ден, което я прави четвъртата по посещаемост изложба на британска институция за последните две десетилетия.

За други водещи институции в Лондон тази година беше спокойна. Посещаемостта на изложбите в музея Виктория и Албърт, Британският музей и Националната галерия не достигнаха показателите си от минали години. Все пак изложбата на Джорджия О`Киф в Тейт Модерн бе посещавана от почти 3000 души на ден.
 
Видно място заема и изкуството създадено от жени.  В музея Гугенхайм в Билбао, изложбата на Луиз Буржоа привлече около 4,6 хиляди посетители на ден. Японската художничка Яйой Кусама, която се превърна в сензация в Южна Америка и Азия  през 2014 година, продължава да събира тълпи, този път в скандинавските страни. Изложбата, където бяха представени нейните психоделически дрехи се е посещавала средно от около 3000 души на ден, както в Музея за съвременно изкуство „Луизиана“ в Хумлебек, така и в Музея за съвременно изкуство в Стокхолм. А изложбата, в която централната фигура беше мексиканката Фрида Кало, в Бразилия ежедневно е привличала 6 хиляди души в Института за култура Томи Отаке в Сао Паоло.

Неочаквано за всички, тези представяния са затъмнени от безплатната изложба на произведения на съвременна художничка от Австралия.  За да погледнат изложбата на фантастичните скулптури на хора и животни на Патриция Пичини в Културния център на Банка Бразилия в Рио-де-Жанейро ежедневно са минавали 8,3 хиляди души.
 
.
.
.
.
.
.
.
.
 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!