Този ход означава, че епичната поредица на Тициан от шест митологични картини ще бъде събрана за първи път на едно място. Последно картините са заедно в края на 16 век. В замяна, Националната галерия ще даде „A View of Het Steen in the Early Morning“(1636) на Рубенс на колекцията на Уолъс.
На пресконференция днес Габриеле Финалди, директор на Националната галерия, заяви: „Попечителите в колекцията Уолъс взеха важното решение да дадат назаем [работата на Тициан]. Ние ги подкрепяме, защото широката общественост печели от това.”Съгласно новите условия за заемане, Уолъс ще предостави творби временно за първи път в своята 119-годишна история.
„Персей и Андромеда“ трябва да участват в изложбата „Тициан: Любов, желание, смърт“ (16 март-14 юни 2020 г.) в Националната галерия, като отново се събере с пет други произведения от първоначалната серия, включително „Даная“ (1551-3) от колекция Уелингтън в Лондон и „Насилването на Европа“ (1562) взета от музея на Изабела Стюарт Гарднър в Бостън.
„През 1550-те Тициан предлага на краля на Испания [Филип II] тази митологична поредица, която наистина е обобщение на кариерата му; това са произведения с необикновена креативност и живописни шедьоври, които са имали огромно влияние през вековете “, казва Финалди.
Междувременно, картината на Рубенс „A View of Het Steen in the Early Morning“ ще бъде показана заедно с придружаващото го произведение „Rainbow Landscape“ (около 1636 г.) в колекцията Уолъс следващата година (май-септември 2020 г.). Произведенията за последно са видени заедно в началото на 19 век.
„Това са проекти, които биха били немислими преди няколко седмици. Като ги обединим [двете произведения на Рубенс], ще можем да видим какво е искал да изобрази Рубенс. Те бяха събрани тайно за кратко в средата на 90-те, когато галерията [Националната галерия] направи изложба за пейзажите на Рубенс. Беше толкова тайно, че [като уредник] не знаех, че се случва в консервационните студия в Националната галерия “, добавя Финалди.
Колекцията Уолъс е дом на колекциите от изкуство и брони, събрани от първите четири маркизи на Хертфорд и сър Ричард Уолъс. Тя е завещана от лейди Уолъс, вдовицата на сър Ричард през 1897 г. Нейната воля е семейното завещание винаги да бъде „съхранявано заедно” и да не бъде смесвано с други произведения на изкуството. Председателят на Уолъс, Антонио Орта-Осорио, повтори, че е поискана правна консултация за облекчаване на ограниченията за заеми, а съгласието е дадено от Комисията за благотворителност.
„Уолъс подари тази колекция на нацията и попечителите трябва да се грижат за нея“, казва Ксавиер Брей, директор на колекцията Уолъс. „Ричард Уолъс би одобрил хода ни, за да запазим мястото живо“, казва Брей. Той потвърди, че с виенския музей за история на изкуството се провеждат разговори за възможна изложба за германската ренесансова броня.
Белведере отбелязва 300 години Франц Антон Маулберч
Musée d’Orsay чества 150 години импресионизъм
Първата самостоятелна изложба във Великобритания на италианския дизайнер Енцо Мари се открива в Музея на дизайна
Кете Колвиц: Енергия и драма в музея Щадел
Добавете коментар