Художествената галерия в Лийдс, Англия, ще представи на вниманието на зрителите едни от най-интересните произведения на най-скъпо продавания британски артист – Деймиън Хърст. Изложбата ще бъде открита на 15-ти юли и ще продължи до 30-ти октомври 2011 г.
Тя е част от мащабния проект „ARTIST ROOMS”, представящ колекции на съвременното и модерно изкуство, собственост на галериите „Тейт” и Националната галерия в Шотландия. След успеха на програмата от 2009 и 2010 г., тази година 21 галерии в Обединеното кралство ще имат възможността да представят едни от най-интересните произведения на изкуството на ХХ и ХХI век. ARTIST ROOMS се осъществява благодарение на крупното дарение на колекцията на Антъни д’Офей (Anthony d'Offay), наброяваща над 750 произведения, в полза на двете галерии.
Въпреки, че е израснал и завършил арт колеж в Лийдс, изложбата на Хърст е първата, представяща негови произведения след времето, в което той напуска града и става световноизвестен художник. Едни от ключовите концепции, които можем да проследим в неговото творчество като смъртта, раждането, преходността, болестта и религията, ще бъдат подробно изследвани в предстоящата изложба. Една от най-известните творби, която ще бъде включена, е „Далече от стадото”, представяща агне в формалдехидов разтвор.
Други произведения, които предизвикват интерес у ценителите на изкуството, са произведенията на Хърст, изложени в ресторанта в Лондон, който беше отворен през 1998 г. Той просъществува едва до 2003 г., но произведенията - част от интериора, достигнаха цена от £11 млн. на аукцион. Темата на обзавеждането на ресторанта е „фармация” – една от основните теми в произведенията Хърст. Част от тях са барстолове във формата на таблетки парацетамол, витрини за чаши, съдържащи празни бутилки от лекарства, както и молекулярна структура, представяща ДНК на английския артист. „Сотбис” разпродаде на търг произведенията от ресторанта, като цените вариха от £1,920 за солници, стигащи до £1.2 млн. за гигантските медицински кабинети.
На предстоящата изложба в Лийдс ще бъдат представени тапетите от ресторанта, които също представят темата за медицината и фармацията, както и множество маси по начина, по който те са били подредени в ресторанта. „Това не е реплика на ресторанта, а ехо от това, което е бил”, споделя кураторът на изложбата Найджъл Уолш.
Белведере отбелязва 300 години Франц Антон Маулберч
Musée d’Orsay чества 150 години импресионизъм
Първата самостоятелна изложба във Великобритания на италианския дизайнер Енцо Мари се открива в Музея на дизайна
Кете Колвиц: Енергия и драма в музея Щадел
Добавете коментар