Home >> ArtPedia >> Details
Main data
Josef Albers (1888-1976)


Josef  Albers

Роден в Ботроп, Германия


1913-1915 - Учи в Художествена академия, Берлин
1916-1920 - Учи в художествените академии в Есен и Мюнхен
1919-1920 - Учи в Баухаус, Ваймар
1922-1933 - Преподава в Баухаус
1933 - Преподава в колеж Блей Маунтин, САЩ
1950-1960 - Преподава в Йейлски и в Харвардски университет и в Академия по изкуствата, Ню Хейвън
1960-те - Създава монументални творби в САЩ и в Европа
1950-те - 1980-те - Изложби: Милано, Ню Йорк, Берн, Кеймбридж, Париж, Щутгарт, Мюнхен, Кьолн, Лондон, Берлин, Касел, Амстердам, Синсинати
1996 - Живопис от серията "В чест на квадрата" - $ 600 000
1908-1913 - Работи като учител в Рурска област, Германия.
1923 - Асистент на Ласло Мохоли-Наги.
1925-1933 - Професор и заместник-директор в Баухаус. Първите преподаватели в “Баухаус” са Йоханес Итън, Лайнъл Файнинджър и Герхард Маркс, като към тях се присъединяват и небезизвестните художници експресионисти Георг Мухе, Паул Клее, Оскар Шлемер и Василий Кандински. В този първи период на училището, те съсредоточават вниманието си върху това да научат “чираците” на основните свойства на материалите, както и значението на простите геометрични форми – кръг, квадрат и т.н. Главните действащи фигури са Итън и Мухе, които обаче попадат в конфликт с Гропиус, понеже са тясно свързани със сектата “Маздазнан” и правят открита пропаганда сред учениците.
 

1922 - Итън е принуден да напусне, като на негово място са назначени Йозеф Алберс и Ласло Мохоли-Наги. Двамата нови преподаватели имат различни схващания за индивидуалното творческо развитие и затова, следвайки един по-близък до индустриалното производство подход, започват да организират посещения във фабрики.
“Баухаус” навлиза в един различен период, повлиян от творческата група “Де Стил” и руския конструктивизъм. Графичните творби от този стил са семпли и преднамерено модерни, отличаващи се с използването на “новата типография”. Въпреки огромното значение на това учебно заведение, то е плашело местната власт с чудатите си преподавателски методи и нестандартните хрумвания на неговите възпитаници. Ето защо след като Националсоциалистическата партия печели изборите във Ваймар, тя съкращава наполовина отпусканите за “Баухаус” доходи и така Гропиус е принуден да премести училището в Десау. Десау като индустриален град предлага финансова подкрепа на “Баухаус” при условие,че училището се самофинансира частично от производство и търговия на дребно със собствена продукция.


Така през 1926 проектираната от Гропиус училищна сграда става реалност. А самата нейна архитектура със своята високорационална модулна структура от предварително изготвени елементи и подчертано геометричен стил, отбелязва повратен момент в развитието на училището от занаятчийските умения към индустриалния функционализъм.

 

[Edit]

Personal area
Enter
Register now!
Sign up in the largest Bulgarian site for art and you can view works for sale, detailed information about authors and auctions. You can publish your works for sale and auctions, to add information for authors.
Register now!
Bulletin
Subscribe for the newsletter of ArtPrice.bg in order to receive up to date information directly in your email!