Същинският център на музея е произведението „Нощна стража” на Рембранд ван Рейн, което е разположено именно в централната зала. Смята се, че това е сред един от най-ценните експонати, които музеят съхранява. Произведението символизира „Златната ера” във фламанското изкуство, която е около 17 век, когато холандците доминират в световната търговия. Повечето от новобогаташката буржоазия, заобиколена от разкош и скъпи предмети, била също и меценат на изкуство, което означава, че били поръчвани милиони произведения – най-често портрети или пейзажи, вместо библейски сюжети, които доминирали в Италия по времето на Ренесанса.
От музея се надяват да привлекат два милиона посетители годишно. Когато бива отворен за първи път за публика, той бил посещаван от 200,000 души годишно. Този път всичко в музея е различно, освен „Нощна стража”, въпреки, че е закачена малко по-нагоре, шегуват се уредниците на музея. Докато преди това той представял различните видове изкуство в различни стаи – като например стая за керамика, стая за картини, стая за мебели, сега всичко това е променено. Райксмюзеум ще обедини всички видове изкуство, и произведенията на Рембранд например, могат да бъдат видени заедно с мебели, създадени от Херман Думер, приятел на Рембранд, или с портрет на поета от „Златната ера” – Константайн Хидженс, който е писал за Рембранд.
По време на реновацията на музея, 400 произведения бяха преместени в крилото „Philipsvleugel”, които са видени от 8.5 млн. посетители за 9 години. Други можеха да бъдат видени на различни места в Амстердам, като летище „Шхипол”.
Чужденци навсякъде: Венецианско биенале 2024
Диан Костов преобразява най-голямата базилика в Брюксел с изложбата-инсталация
Галерия Академия отбелязва 100 години от рождението на световно признатия български художник Георги Баев
Юбилейна изложба на Греди Асса в СГХГ
Добавете коментар