През 1927г. на една парижка улица Пабло Пикасо среща 17- годишната Мари-Терез Валтер. Художникът дълго върви след нея по улицата, а след това я спира и й казва: „Аз съм Пикасо. Имате интересно лице. Бих искал да ви направя портрет. Имам чувството, че ние ще направим велики неща заедно.”
През следващите години момичето става не просто любовница на великия художник, а се превръща в основен извор на вдъхновение за Пикасо. Нейният образ става повод за най-смелите естетически експерименти, които творецът прави през своята кариера. Повече от всяка друга жена Мари-Терез стимулира Пикасо да работи. Но любовната им връзка бива строго пазена в тайна. Дори и най-близките приятели на художника не подозират коя е тайнствената жена от картините му. Така, когато през 1935 г. Мари-Терез забременява, Пикасо прекратява тяхната връзка, защото не иска любовта им да става обществено достояние. Но художникът не прекратява отношенията си с Мари-Терез, както прави с всички жени от своето минало. През целия си живот той продължава да посещава своята любима муза и да се грижи за своята дъщеря Мая.
Платна на стойност общо 163 млн. долара смениха собствениците си след търга Impressionist & Modern Art на аукционна къща Sotheby’s.
Друга картина, на която пак присъства Мари-Терез - Femme a la fenetre (Marie-Therese), беше продадена за 17,2 млн. Сред другите успешни продажби се нарежда и Champ de ble на Клод Моне за 12,1 млн. долара.
Други произведения на Пикасо не бяха продадени, например Plant de tomate, оценявана между 10 и 15 млн. долара и Femme a la robe verte с оценка 6-8 млн. долара.
Рекордът за продажба на картина на Пабло Пикасо беше поставен през май 2010 г., когато Nu au plateau de sculpteur от 1932 г. беше продадена от "Кристис" в Ню Йорк за 106,4 млн. долара.
Чужденци навсякъде: Венецианско биенале 2024
Диан Костов преобразява най-голямата базилика в Брюксел с изложбата-инсталация
Галерия Академия отбелязва 100 години от рождението на световно признатия български художник Георги Баев
Юбилейна изложба на Греди Асса в СГХГ
Добавете коментар