В сградата на фонда Louis Vuitton – стъкленият кораб в Булонския лес, построен от американеца Франк Гери – идват 200 от най-добрите произведения на МоМа. В това число, в Париж, ще се върне известната „Птица в космоса“ на Константин Бранкузи „отлетяла“ в Америка през 1920 година. Любопитна история е, че тогава се наложило да я признаят за изкуство по съдебен път. Митничарите не повярвали, че това е творба на художника и искали да я таксуват с мито за теглото на бронза, а сега тя е една от най-скъпите скулптури в света.
В експозицията може да се види и планина от разноцветни бонбони, инсталация на Феликс Гонзалес Торес „Без име (USA Today)“, от която посетителите опитват от 1999 година насам и все още не могат да я изядат. Ще бъдат показани и емблематичните „Консерви супа Кемпбъл“ от Анди Уорхол, които изпълняват ролята на основно произведение на изкуството в МоМА, сравнимо с „Джокондата“ в Лувъра.
„Изложбата демонстрира повратните моменти в историята на съвременното изкуство.“, казва арт директорът на фонда Louis Vuitton и главен куратор на изложбата Сюзан Паже. „Ако искаш да бъдеш съвременен трябва да пътуваш и да гледаш. Защо МоМА избира младия парижки музей? Защото само фонд Louis Vuitton в момента е способен да инвестира в такива отговорни и скъпоструващи изложби. Отчасти, той е МоМА на нашето време“ - основан от частния фонд на Бернар Арно, най-богатият човек във Франция. Освен представяне на постоянна колекция той организира редица мащабни изложби за съвременно изкуство, както и „парад“ на световните колекционери като например - колекцията на Шчукин събрана от основните руски музеи.
Едвард Мунк: Трепереща земя в музея на Мунк в Осло
Последният Караваджо блести в изложба в Лондон
Белведере отбелязва 300 години Франц Антон Маулберч
Musée d’Orsay чества 150 години импресионизъм
Добавете коментар