Според Кристис работата е един от най-ранните примери за древно изкуство достигнало американска земя, след като сър Аустен Хенри Лайард разкопава кралския дворец на Нимруд и продава релефа на мисионера Анри Байрън Хаскел, който носи творбата във Вирджиния през 1860г. когато Ирак все още не е въвел закон за културната собственост. Този подробен 160-годишен произход освобождава работата от всякакви допълнителни задължения и споразумения по така нареченото "правило от 1970 г." на ЮНЕСКО, според което антиките трябва да се считат за незаконни, само ако няма история запроизхода им от преди 1970 г.
"Съществува ясен консенсус, че продажбата е законна според американското право", казва Пати Герстенлит, директор на Центъра за изкуство в Чикагския университетски колеж по право. Но моралните и етичните въпроси са по-малко ясни. Герстенлит твърди, че е съпричастна към иракската позиция, особено в светлината на неотдавнашното унищожаване на нейното културно наследство, включително на нео-асирийските места.
"Като минимум смятам, че е задължение на Кристис да разкрият самоличността на купувача, така че иракчаните да имат възможност да следят какво става с част от тяхното културно наследство", казва тя."Това ми къса сърцето – мисълта, че това произведение, което е било собственост на публична институция и което хората можеха да видят, сега потенциално ще изчезне". "Релефът вече е частна собственост и никой няма да има достъп до това невероятно, уникално произведение".
Като част от експозицията в библиотеката на институцията до миналата година, Богословската семинария взе решението да продаде творбата за да подкрепи своя стипендиантски фонд. Директорът по комуникациите Къртис Прайд, казва, че са положени усилия да се помогне на местните институции, като Музея на изящните изкуства във Вирджиния и Музея на Библията да закупят релефа "но нямаме свободата да обсъждаме подробностите". Той също така отхвърля твърденията, че работата трябва да се върне в Ирак.
"Ние сме наясно, че има много дезинформация", казва той. - Препращам ви към Кристи, за подробности относно иракските възражения. Мога да ви уверя, че са били внимателно разгледани.
Другите възражения не са коментирани. Отбелязвайки, че християнски мисионер е "откраднал" работата, един потребител на Twitter споделя снимка от търга и коментира: "Ето как белите християни празнуват грабежите." Майкъл Бадал, музикант от Лос Анджелис, с 40 000 Twitter последователи, пише че продажбата на "част от моето древно асирийско наследство е ужасяваща, неморална и плачевна".
Пътеводител за viennacontemporary 2024 и арт събитията около него
Двоен портрет на Рубенс и Ван Дайк, открит 45 години след кражба
Последната творба на Банкси от серията му с животни се появи в лондонския зоопарк
Погледът на един художник към капитализма превръща венециански дворец в заложна къща
Добавете коментар