Уокър беше избрана за нейната инсталация Burden of Proof - включваща мащабни портрети с въглен, нарисувани върху стената и осем произведения на хартия, които са изложена на биеналето Шарджа 15 (до 11 юни). Творбите включват ръчно нарисувани факсимилета на оригинални документи, като фактура за правни услуги и временно удостоверение за освобождаване от военна служба.
Уокър казва в онлайн изявление, че рисунките разглеждат обширния обхват на скандала Windrush чрез портрети на засегнатите от действията на враждебна държава. [Работата] се съсредоточава върху доказателствата, които помагат да се докаже легитимността на онези, които британското правителство погрешно бе етикетирало като „мигранти без документи. Член на журито Мелани Кийн, директор на Wellcome Collection в Лондон, на брифинг за пресата заяви: „Уокър е уловила същността на това кои са тези хора по начин, който е невъзможно да се игнорира.“
Уязвимостта като тема прониква и в работата на родения в Бристол Рори Пилгрим, който е номиниран за инсталацията RAFTS в Serpentine Galleries и Barking Town Hall, заедно с пърформанс на живо в Cadogan Hall, Лондон; филмът включва осем жители на Баркинг и Дагенхам.
Произведението е поръчано за поредицата Radio Ballads в Serpentine миналата година. „Създаден по време на пандемията Covid-19, Пилгрим позиционира RAFTS като символ на подкрепа, която ни държи на повърхността в предизвикателни и несигурни обстоятелства“, се казва в изявление на изложбата. „Бяхме поразени от умелото правене на филми и красивите музикални аранжименти“, каза членът на журито Хелън Нисбет, артистичен директор на фестивала „Нощ на изкуствата“ и бъдещ главен изпълнителен директор и артистичен директор на Cromwell Place.
Родената в Стокхолм Леунг създава свой собствен привкус на бебефони, предпазни врати за деца и надуваеми конструкции. Творбата й с монитори от 2022 г. се състои от бебефон, инсталиран в една стая, който предава към друга машина; нейната изложба в Simian в Копенхаген й донесе номинацията. „Журито похвали... нейния ангажимент да оспорва начина, по който изкуството се произвежда и разпространява“, се добавя в изявлението на изложбата.
Джеси Дарлинг е номиниран за самостоятелната си изложба No Medals, No Ribbons в Modern Art Oxford и Enclosures в Camden Art Center (Мартин Кларк, директор на Camden Art Centre, също е в журито). Уязвимост и деликатност отново проникват в творбите. „Движейки се през тези пространства [в Оксфорд], хората често срещат крехки и несигурни скулптури“, каза Кийн. Изложбата в Оксфорд включва влакче в увеселителен парк в цял размер, извито във формата на скелет на вълнест мамут, заедно с изкривени помощни средства за придвижване.
Пътеводител за viennacontemporary 2024 и арт събитията около него
Двоен портрет на Рубенс и Ван Дайк, открит 45 години след кражба
Последната творба на Банкси от серията му с животни се появи в лондонския зоопарк
Погледът на един художник към капитализма превръща венециански дворец в заложна къща
Добавете коментар